PERSBERICHT – Nederlands eerste branchevereniging voor islamitische uitvaartorganisaties

PERSBERICHT – NEDERLANDS EERSTE BRANCHEVERENIGING VOOR ISLAMITISCHE UITVAARTORGANISATIES

Nederland is een speciale branchevereniging rijker geworden. Met trots kondigen wij de lancering van BIUN aan en spreken wij van een historisch moment voor de islamitische uitvaartbranche. BIUN is een branchevereniging voor islamitische uitvaartorganisaties die zich inzet om de islamitische uitvaartbranche te verstevigen, de kwaliteit te waarborgen (bewaken) en zich als belangenbehartiger opstelt voor de islamitische uitvaartbranche en nabestaanden. Door aangesloten te zijn bij BIUN laten islamitische uitvaartorganisaties zien dat zij voor eenheid, kwaliteit, transparantie en samenwerking staan.

De islamitische uitvaartbranche heeft te maken met veel uitdagingen en alleen door krachten te bundelen kunnen wij oplossingen vinden en realiseren. Een voorbeeld van zo een kwestie waar de moslimgemeenschap mee te kampen heeft, is een tekort aan islamitische begraafplaatsen met eeuwig grafrust conform islamitische richtlijnen. Vanuit de islamitische uitvaartbranche willen wij initiatieven en betrokken partijen de hand uitreiken om te helpen bij het realiseren hiervan. Wij zijn erg enthousiast om te mogen mededelen dat BIUN nu officieel is en zich wil inzetten om oplossingen te bewerkstelligen voor de islamitische uitvaartbranche en nabestaanden. Naast belangenbehartiging wil BIUN met de gebundelde expertise ook een adviserende rol innemen voor bestuurlijke organen en instituten actief in het domein van de uitvaart en begraafwezen.

BIUN hoopt middels onze collectieve inzet voor de islamitische uitvaartbranche en nabestaanden, de islamitische uitvaartdienstverlening, vakbekwaamheid en professionaliteit naar een hoger niveau te tillen. Gezamenlijk en samen willen wij werken aan de toekomst van de islamitische uitvaartbranche in Nederland.

Met vriendelijke groet,

BIUN – Branchevereniging Islamitische Uitvaartorganisaties Nederland